Pojištění spotřebitelských úvěrů Cetelem

Nakoupit na úvěr znamená převzít na sebe závazek pravidelně splácet dlužnou částku poskytovateli úvěru. Může se stát, že Vaše pravidelné příjmy ohrozí nečekaná událost a Vy se dostanete do situace, kdy nebudete schopni poskytnutý spotřebitelský úvěr splácet. Pro tyto případy lze úvěr jednoduše pojistit, a to pouhým podpisem úvěrové smlouvy, bez vstupní lékařské prohlídky a dalších formalit. Pojišťovna garantuje rychlý postup při likvidaci pojistných událostí a pojištěný úvěr za Vás bude splácet poskytovateli. Zajistěte si proto za mírný příplatek ke splátkám svou jistotu a bezpečí!

Pojištěním úvěru navíc deklarujete svou osobní zodpovědnost, kterou poskytovatel úvěru bere v úvahu jako důležitý atribut při posuzování Vaší žádosti o schválení úvěru. Pojištěním úvěru jednoznačně zvýšíte své šance na jeho schválení!

Můžete si vybrat z několika druhů nabízených pojistných produktů:

1) Soubor pojištění A3 – STANDARD

Zahrnuje základní pojištění pro případy úmrtí, plné invalidity nebo dlouhodobé pracovní neschopnosti. Je vhodné pro osoby výdělečně činné v produktivním věku. Držitelé úvěrové karty Cetelem AURA jsou dále pojištěni proti jejímu zneužití.

Pojistné ve výši 3,34 % ze sjednané měsíční splátky je poskytovatelem úvěru připočítáno ke splátkám jistiny.

2) Soubor pojištění B1 – STANDARD + ztráta zaměstnání

Zahrnuje pojištění pro případy úmrtí, plné invalidity nebo dlouhodobé pracovní neschopnosti jako základní pojištění STANDARD a navíc připojištění pro případ ztráty zaměstnání pojištěnce. Je vhodné pro osoby výdělečně činné v produktivním věku a v zaměstnaneckém poměru. Držitelé úvěrové karty Cetelem AURA jsou dále pojištěni proti jejímu zneužití.

Pojistné ve výši 6,99 % sjednané měsíční splátky je poskytovatelem úvěru připočítáno ke splátkám jistiny.

3) Pojištění DX – SENIOR

Pojištění pro případ úmrtí vhodné pro seniory do věku 65 let, pobírající starobní důchod. Toto pojištění nelze sjednat pro klienty v invalidním důchodu.

Pojistné ve výši 4,99 % ze sjednané měsíční splátky je poskytovatelem úvěru připočítáno ke splátkám jistiny.

4) Úvěr bez pojištění S0

V případě, že máte zájem o úvěr bez pojištění, postupujte po dokončení objednávky zboží, kdy jste přesměrování na stránky společnosti Cetelem následovně: na straně 1 zvolte možnost Více informací o pojištění a poté možnost Nová kalkulace bez pojištění rizik. Následně je možné v parametrech úvěru zvolit úvěr bez pojištění. Připomínáme však, že žádost o poskytnutí úvěru bez pojištění má horší vyhlídky na schválení od poskytovatele než žádosti o úvěr s některou z nabízených pojistek.

Příklad porovnání úvěrů bez pojištění a s pojištěním:

  • přejete si nakoupit zboží za 10.000,- Kč
  • vybrali jste si spotřebitelský úvěr Cetelem - Splátky 1/10
  • při dodání zboží uhradíte prodejci akontaci (přímou platbu) ve výši 10 % kupní ceny zboží, tj. 1.000,- Kč
  • výše požadovaného úvěru Cetelem bude 9.000,- Kč (tj. kupní cena zboží minus akontace)
  • 10 měsíců budete splácet pravidelné splátky společnosti Cetelem
  • výše měsíční splátky (bez pojištění úvěru S0) vychází na 1.000,- Kč, RPSN 26,27 %
  • výše měsíční splátky (s pojištěním úvěru A3 – 3,34 %) vychází na 1.034,- Kč, RPSN 35,71 %
  • výše měsíční splátky (s pojištěním úvěru B1 – 6,99 %) vychází na 1.070,- Kč, RPSN 46,69 %
  • výše měsíční splátky (s pojištěním úvěru DX – 4,99 %) vychází na 1.050,- Kč, RPSN 45,80 %

Podmínky vzniku nároku na pojistné plnění

a) Pojistné plnění v případě úmrtí nebo plné invalidity pojištěného

  • Bude použito na úhradu nesplacených splátek se splatností po datu úmrtí pojištěného, resp. po datu vzniku trvalé invalidity pojištěného.

b) Pojistné plnění v případě dlouhodobé pracovní neschopnosti pojištěného

  • Nárok vznikne tehdy, trvá-li pracovní neschopnost nepřetržitě nejméně 60 po sobě jdoucích kalendářních dnů a pojištěný splnil ostatní podmínky vzniku nároku. Plnění se rovná splátkám splatným v době trvání neschopnosti, počínaje splátkou splatnou v pojistném období, v němž bude pojištěný 60. den v pracovní neschopnosti. Plněním pojištění nezaniká.
  • Nastane-li nová pracovní neschopnost pro recidivu nemoci nebo úrazu, které byly příčinou původní neschopnosti, za níž již pojistitel plnil, a první den nové neschopnosti nastane do 60 kalendářních dnů od ukončení původní, považuje se nová neschopnost za její pokračování, tj. pokračování původní pojistné události. U každého pojištěného může pojistné plnění z jedné pojistné události z důvodu pracovní neschopnosti činit nejvýše 12 splátek.

c) Pojistné plnění v případě ztráty zaměstnání pojištěného

  • Nárok na pojistné plnění vznikne, nastala-li nezaměstnanost po uplynutí čekací doby pojistitele a trvá-li nepřetržitě alespoň 60 po sobě jdoucích kalendářních dnů a pojištěný splnil ostatní podmínky vzniku nároku. Čekací doba je 90 po sobě jdoucích kalendářních dnů od počátku pojištění, v němž ztráta zaměstnání ani trvání nezaměstnanosti nejsou považovány za pojistnou událost, a nevzniká tedy nárok plnění. Plnění se rovná splátkám splatným v době trvání nezaměstnanosti, počínaje splátkou splatnou v pojistném období, v němž pojištěný bude 60. den nezaměstnaný. Plněním pojištění nezaniká. U každého pojištěného může plnění z jedné pojistné události z důvodu ztráty zaměstnání činit maximálně 12 splátek. V případě, že pojistitel vyplatil plnění z jedné či více pojistných událostí způsobených ztrátou zaměstnání v celkovém rozsahu 12 splátek, vznikne pojištěnému další nárok po uplynutí 12 měsíců ode dne vyplacení 12. splátky pojistitelem jako plnění.

d) Plnění v případě zneužití úvěrové karty Cetelem AURA v důsledku jejího odcizení nebo ztráty

  • Nárok na plnění vznikne, došlo-li ke zneužití úvěrové karty Cetelem AURA v době maximálně 48 hodin před telefonickým nahlášením ztráty nebo odcizení karty a jejím zablokováním. Pojistné plnění bude poskytnuto nejvýše třikrát v jednom kalendářním roce, nejvýše však ve výši 10.000,- Kč za jednu zneužitou kartu a kalendářní rok.

Vznik pojistné události je třeba bez odkladu nahlásit na telefonní klientské lince pojišťovny 296 368 888.